Op de praktijk is een breed scala aan onderzoeksinstrumenten aanwezig. Ik ben geïnteresseerd in beweging en invloed op het spreken en oefen graag in de speelzaal. Sensorische informatieverwerking betrek ik daarbij.
Ik heb veel kennis van invloeden hoogbegaafdheid, ADD, ADHD en ASS bij kinderen in de jonge leeftijd.
Historie: Ik ben afgestudeerd in 1997.
In Duitsland werkte ik een jaar in een kinderpraktijk. In Nederland daarna in een instelling voor geriatrie en verstandelijk beperkte volwassenen. Ik deed ervaring op met begeleiden van eet- en drinkproblemen en communicatieve verbeteringen in hun leefomgeving.
Tijdens mijn studie heb ik mij onder andere verdiept in Nederlands met
gebaren.
Na een enthousiaste periode van 16 jaar op het Mosplein waar ik hou van de samenstelling van inwoners, zijn wij gefuseerd met collega Corinne van Rhijn en verhuisd naar de centrale locatie op de Wingerdweg.
Een goede en nauwe samenwerking met alle betrokkenen vind ik van groot belang voor het laten slagen van de behandeling. Ieder mens is weer anders en dat vraag om maatwerk. Wat heeft iemand nodig om zich evenwichtig te ontwikkelen en een mooie plek te vinden of te behouden binnen onze samenleving? Graag ga ik met u/uw kind aan de slag om dit te kunnen bereiken!
Tijdens mijn opleidingen en het werken in de praktijk ben ik geïnteresseerd geraakt in spraak- en taalstoornissen bij kinderen en volwassenen. Ik vind het enorm boeiend en uitdagend om uit te pluizen wat er mis gaat in de spraak- en/of taal en na te denken wat eraan gedaan kan worden om ervoor te zorgen dat de spraak of taal van iemand verbetert. Het verbeteren van de communicatieve zelfredzaamheid staat daarbij centraal, waarbij de hulpvraag leidend is.
Omdat ik merkte dat ik op zoek was naar nog meer kennis en kunde ben ik in 2016 begonnen aan de masteropleiding Logopediewetenschap welke ik in 2018 met goed resultaat heb afgerond. Goede, gedegen diagnostiek en behandeling waarbij de cliënt centraal staat vind ik erg belangrijk.